dilluns, 18 de juny de 2012

COM PREPARAR UN PLA D’INTERNACIONALITZACIÓ

Des de Catalan! Arts volem obrir l’espai del nostre blog a les reflexions que puguin generar les sessions de formació organitzades en col·laboració amb el Servei de Desenvolupament Empresarial de l’ICEC. I ho fem aprofitant la propera jornada, centrada en com preparar un pla d’internacionalització.

Un pla d'internacionalització és una eina bàsica per a tota empresa que vulgui internacionalitzar-se amb èxit, ja que sense planificació és difícil sortir-se'n. Abans de la celebració de la jornada, el ponent, Jordi Mundet, ens ha esmentat alguns punts que considera bàsic tenir en compte:

* Quines són les principals barreres que ens trobem a l'hora d'internacionalitzar-nos? (sobretot en el cas d’empreses que ja han tingut alguna experiència en els mercats internacionals)
* Coneixem els nostres avantatges competitius i els punts forts de la nostra empresa en relació a la internacionalització?
* Hem avaluat quins són els nostres punts febles?
* Dediquem temps a planificar la internacionalització? Hem analitzat els mercats més atractius?
* Sabem com fixar una estratègia i un pla d'accions internacional?
* Com s'han de fixar els objectius en un pla d'internacionalització?

Ens agradaria que compartíssiu els vostres comentaris i reflexions amb nosaltres i la resta de professionals del sector cultural a través d’aquest blog. Per descomptat, ens podeu deixar altres dubtes i consideracions que considereu rellevants i que farem arribar al ponent abans de la celebració de la jornada.  

Us recordem les dades de la sessió.

HORARI I ESPAI
Dimecres 4 de juliol, de les 10:00h a les 13:00h.
Sala d'actes del Museu Dr. Melcior Colet. C. Buenos Aires, 56-58. Barcelona 08036

PONENT
Jordi Mundet. Soci-fundador de COFORMA. Consultor i formador especialitzat en l'àrea de màrqueting i estratègia internacional de comercialització. Professor de l'Escola Superior de Comerç Internacional (ESCI-UPF) al Màster Executive of International Business (MIB) i professor de l'Institut Superior de Marketing-ESIC al Màster de Màrqueting i a l'MBA Executive.


Esperem els vostres comentaris. Moltes gràcies per la vostra participació.



Cap comentari:

Publica un comentari